vrijdag 16 december 2005

Slechte koppenschrijver(s?)

Gisteren las ik de betreffende onzinkop al in het Brabants Dagblad, maar ik besloot er niet op te reageren, omdat het gebeurde te triest is om er een grapje van te maken. Vandaag kom ik echter dezelfde kop weer tegen in de Metro en meen ik toch me met een vermanend woord tot de koppenschrijver(s?) te moeten richten.

Baby sterft na neersteken moeder is geen leuke kop! Door de constructie wordt de betreffende baby ook het onderwerp van het neersteken, zodat het lijkt alsof de baby eerst de (zijn?) moeder heeft neergestoken om daarna zelf te sterven. Niets is echter minder waar, want de moeder was door een niet nader geïdentificeerde neergestoken, waarna de baby (die op dat moment nog niet geboren was en technisch dus nog niet eens een baby was) met een keizersnede ter wereld moest worden gebracht, alsnog stierf.

Het Brabants Dagblad neemt in ieder geval nog van het ANP over dat de moeder bij de steekpartij ernstig gewond raakte, voor de Metro is het lot van de moeder kennelijk niet interessant...

Geen opmerkingen: