woensdag 12 mei 2010

O nee?

Volgens de christenfundamentalistische «Bond tegen het Vloeken», althans. Het slaat natuurlijk allemaal nergens op, want vloeken is, volgens de Dikke Van Dale, in de door deze zwartkousen bedoelde context "godslasterende woorden spreken", terwijl het vanzelfsprekend onmogelijk is een onbestaand wezen te belasteren. Ik kan echter iedereen verzekeren: het gebruik van de bedoelde krachttermen lucht om de godverdomze wel degelijk op! Ikzelf doe het ook iedere keer als ik weer eens posters van die volksmisleiders zie.

De alleluya-bende heeft trouwens tegenwoordig weer een nieuwe lading geld verspild met een nieuwe campagne, waarvoor ze een afbeelding van twee knobbelzwanen gebruikt hebben, die -dat suggereren die bijgelovigen althans- aan het praten zijn.

Ik ben het er wel mee eens dat het geen kwaad kan om te praten - dat is heel wat beter dan oorlog voeren, zoals de o-zo gelovige Verenigdestaatse moordbendes doen, met de steun van het christenfundamentalistische Nederlandse régime van Balkenbende, maar de conclusie dat vloeken onnodig is, slaat uiteraard nergens op. Ik heb hierboven al uiteengezet dat vloeken niet alleen onnodig is, maar zelfs onmogelijk. En als we het dan toch over onnodig hebben, dan wil ik dat woord heel graag toepassen op alle christelijke en andere secten, die mensen met hun bijgelovige verzinsels indoctrineren en misbruiken voor hun eigen doelen (denk bijvoorbeeld maar aan de door de RK Kerk bij elkaar geroofde rijkdommen). En al die secten zijn niet alleen onnodig, maar zelfs volstrekt overbodig!

Geen opmerkingen: