maandag 23 januari 2006

Verdomd als Verdonk niet weer iets bedenkt...

Jaja, het boegbeeld van de christelijke mentaliteit van het Nederlandse kabinetje heeft weer iets nieuws bedacht om de hele club nog belachelijker te maken. Op diverse plaatsen heb ik vandaag gehoord dat minus-ter Verdonk bedacht heeft dat op straat voortaan iedereen maar Nederlands moet praten. Achteraf blijkt dat dat geen wet moet worden, maar wel hoopt ze dat ze met haar gebazel een duidelijk signaal heeft afgegeven.

Inderdaad, een duideljk signaal! Dit kabinet lult op alle mogelijke manieren over integratie, over samen-leven en dergelijke, maar het enige wat het constant doet is de afstand tussen groepen met een verschillende ethnische achtergrond vergroten: moslims worden steeds vaker, en bijna automatisch, met terroristen verward en - alsof het al niet walgelijk genoeg is - de groep niet-gewensten wordt nu ook nog eens
uitgebreid met iedereen die geen Nederlands spreekt op straat.

Hoe wil mevrouwtje Limburgers aan het verstand brengen dat ze geen Nederlands spreken, of Friezen? Wil ze misschien ook toeristen eerst een basis-examen Nederlands afnemen voordat ze Nederland in mogen? En hoe moet het trouwens met het kak-accent van VVD-corifeeën als Hans Wiegel?

Ze verwacht toch zeker niet dat ik Nederlands ga spreken met iemand van niet-Nederlandse afkomst, ook al spreekt deze Nederlands, wanneer ik zijn/haar taal goed beheers? Ik was graag bereid om daar een proces-verbaal voor te riskeren.

Balk & Co hebben veel commentaar op het Vlaams Blok en andere extreem-nationalistische clubs, maar uiteindelijk doen ze er zelf ook van alles aan om het onderscheid tussen "wij" en "zij" te benadrukken.
Misschien is het een ideetje om hen naar (bijv.) L'Alfaz del Pí (in de Spaanse provincie Alacan [Alicante]) te sturen. In die plaats is meer dan de helft van de bewoners van niet-Spaanse oorsprong. Misschien kunnen ze eens proberen om de daar woonachtige Nederlanders te bewegen om op straat voortaan Spaans (of Catalaans/Valenciaans) te spreken. Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze met een gebroken neus in de goot liggen...

1 opmerking:

Anoniem zei

jij hebben groot gelijk

Mij menen niet te weten van agressief-zijn van vele buiten-Nederlanders.

Land-besturen gevaarlijke zaken zijn, ook voor Christene-zielen alle.

Maar domme Verdonkje-meisjes zijn voor lachen meestaltijd.

Mij spreken ook zeergoed als echte Nederlandser, baas zeggen als loonbriefje brengen hij.

Mij begrijpen niet goed van neus gebroken door goot, maar wel van Spaans in Spaansland zou moeten juist.

Maar jij mij in Nederlands meespreken, ook al kunnenkennen jij Kluck-Klucks, want mij beter leren willen Nederlands.

Domme Verdonkje-meisje elke dagelijks tv-series geven als Vroeger Tijden Voorbijer Slechter Tijden Hier, samen met Balk-Balk-Brilletje als Christene-zielen Man-en-Vrouw-stel.

Want mij willen best walgen elke dagelijks half uurtje met Zeep-Reclame voor mondspoeling gotvergotver.

Nu mij paard borstelen eten slapen gaan.

Uck Uck.