zaterdag 3 oktober 2009

Toch wel goed van die Schwarzenegger!

Tot op zekere hoogte kan ik me er wel in vinden dat Arnold Schwarzenegger van mening is dat iedereen die in de Verenigde Staten vervolgd wordt voor sex met minderjarigen als zedendelinquent moet worden vervolgd, ook filmregisseur Roman Polanski. (Trouw en Vanguardia van gisteren)

Hier wil ik verder niet ingaan op de plotselinge arrestatie van Polanski (ruim 30 jaar na de -overigens behoorlijk onfrisse- feiten), daar wordt links en rechts al meer dan genoeg over geschreven.

Wél hoop ik dat Schwarzenegger zich nu ook zal gaan inzetten voor een strenge vervolging van de talloze priesters die zich de afgelopen decennia hebben vergrepen aan minderjarigen en die door truukjes als overplaatsing naar andere bisdommen of door een combinatie van zwijggeld en een zwijgplicht tot op heden de dans ontsprongen zijn.

En misschien, maar dat is zo maar een ideetje, zou het eigenlijk nog wel heel wat dringender nodig zijn dat Schwarzenegger zich eens druk zou gaan maken over de talloze oorlogsmisdadigers die in de VS nog vrij rondlopen. In dit verband denk ik bijvoorbeeld aan de twee Georges Bush, Donald Rumsfeld, Dick Cheney, Paul Wolfowitz, en -waarom niet- bij hun eerstvolgende bezoek aan de VS Balkenende, Tony Blair, Karzai en nog een stel van die engerds, zoals de talloze Israelische politici die gewoon doorgaan met hun eigen Endlösung, het uitroeien van het Palestijnse volk...

Arnold hoeft me geen bevestiging te sturen. Ik lees het wel in de krant als hij zich actief gaat inzetten voor een betere wereld...

1 opmerking:

Anoniem zei

Arnoldje hoort bij het clubje NWO...