donderdag 19 mei 2022

Oorlogsmisdaden door Oekraïners?

 Enkele dagen geleden werd door diverse media (zoals NineforNews op 12 mei) gesproken over een interview op de Franse commerciële zender SudRadio met de vroegere Franse commando Adrien Bocquet, waarin die beweert dat hij in Oekraïne getuige is geweest van door Oekraïense militairen gepleegde oorlogsmisdaden - dezen zouden ook verantwoordelijk zijn geweest voor het doden van burgers in Butcha. (Helaas heb ik geen tekstversie van dit interview kunnen vinden).

Ik ben niet bij voorbaat overtuigd van de onschuld van Russische militairen, maar de opmerkingen uit dat interview kwamen mij ook niet bepaald geloofwaardig over, zodat ik verder ben gaan zoeken. Ik vond daarbij onder andere dat Bocquet na een oefening met een dwarslæsie terugkwam, maar nu dankzij "de wetenschap" zoals hij zelf beschrijft in zijn boek «Lève-toi et marche! Grâce à la science» [letterlijk: 'Sta op en wandel! Dankzij de wetenschap] weer kan lopen.

Verder (en interessanter) vond ik op de site Stop Fake.org een uitgebreid commentaar op het voornoemde interview, waarvan niet veel heel werd gelaten.

Onder het interview op YouTube staan echter veel "dankbare" reacties, met uiteraard de nodige kritiek op president Macron...




Geen opmerkingen: