zaterdag 1 december 2007

En als een bisschop het nou zegt?

Er zijn sedert 11 september 2001 talloze kritische beschouwingen geschreven (o.a. door mijzelf) en uitstekende documentaires gemaakt met foto- en filmmateriaal (ook daarvoor heb ik diverse malen links geboden) over wat er rond de op de genoemde datum in de V.S. gepleegde aanslagen wél en vooral wat er niet gebeurde.

De gevestigde conservatieve regeringen van de VS en hun paladijnen (o.a. in Nederland) hebben, voorzover ze al reageerden op de kritiek, die afgedaan als linkse (bijv. "communistische") propaganda die alleen maar bedoeld was om het terrorisme te ondersteunen.

Nu heeft echter een RK bisschop laten weten dat volgens hem de aanslagen op 11 september 2001 alleen gepleegd werden om steun van de Verenigdestaatse bevolking te krijgen voor een aanval op Afghanistan en Irak. (Global Research van 29 november 2007; de opmerkingen van de bisschop zijn gepubliceerd in het RK blad The Wanderer (maar dat is alleen na betaling te raadplegen, en dat heb ik niet over voor een hersenspoelpublicatie!)

Begrijp me goed, ik wil niet zeggen dat iets wel waar moet zijn als een bisschop het zegt (integendeel: ik heb weinig vertrouwen in mensen die proberen de wereldbevolking te onderwerpen aan bijgeloof), maar voor régimes die beweren zich te baseren op christelijke normen, moet het nu toch wel moeilijker zijn om zich te verschuilen achter hun gebruikelijke argumenten...

Geen opmerkingen: