dinsdag 8 september 2009

Hoe voelt dat nou, leden van de Balkenbende?

Tengevolge van jullie leugenachtige beslissing om de Bush-bende te steunen in haar koloniale oorlog in Afghanistan zijn er intussen al 21 Nederlandse soldaten omgekomen, de laatste twee eergisteren (Trouw, 6 september) en gisteren (Trouw, 7 september).
En hoeveel Afghaanse burgers zijn er intussen al vermoord door de door jullie gestuurde Nederlandse soldaten? Waarom zie ik nooit condoleanceregisters voor die burgers, die part noch deel hebben aan deze kapitalistische oorlog?


Kunnen jullie nog wel slapen met al dat bloed aan jullie handen? Of heb je gewoon gebiecht bij de plaatselijke pastoor en daarna drie Onzevaders en drie Weesgegroetjes gebeden, waarna jullie god het weer vergeven had?

1 opmerking:

Govert Onderknuppel zei

laat ons vooral opschieten

Ik weet het, ik had indertijd dienst moeten weigeren in plaats van als een mak schaap dat stinkende uniform aan te trekken dat mij meteen bestempelde als verdediger van eigenaars tegen bezitlozen en niet als landverdediger, want dan waren we wel ingezet als rampenbrigade toen (meermaals) die gelegenheid zich helaas voordeed. Bij elke ramp steeg het percentage dienstplichtigen dat zich als vrijwilliger wilde opgeven, maar nee, dat was niet de bedoeling, wij moesten met geweertjes paraderen en er vooral heel erg stoer uitzien om 'de vijand' bang en buiten de grenzen te houden. Maar daar was die vijand niet, die zat in Den Haag en in paleizen en kastelen verspreid over het land.

Mijn geüniformeerde tijd is echter lang voorbij en waarschijnlijk ben ik juist door die ervaring (en een paar andere, waarmee ik jullie hier niet lastig wil vallen) zo wijs geworden.

De kruistochten zijn niet opgehouden in de dertiende eeuw (zoals het in de geschiedenisboekjes staat), die gaan nog steeds door. Alleen de god waar zogenaamd voor gevochten wordt, is door de mand gevallen, want die noemen we tegenwoordig gewoon bij zijn dagelijkse naam Geld, wat feestelijker Neo-Kapitalisme of bij zijn handelsnaam Nieuwe Wereld-Orde.

Waarom er nog steeds figuren zijn die militair willen worden, snap ik niet. Ik kan natuurlijk wel wat bedenken:
[0] met een geweer in m'n handen heb ik tenminste gezag (angst oproepen is geen gezag, maar het laf afdwingen van macht);
[1] ik wil matten (dan zou je beter dijken kunnen gaan bouwen, krijg je hartstikke veel spieren van);
[2]ik kan alleen maar doen wat me opgedragen wordt (er is genoeg ander werk waarbij moorden niet nodig is);
[3]misschien ben ik wel heel slim (maar jammer genoeg te hersenloos om na te denken);
[4]ik geloof dat we goed werk doen (mijn ouwelui bidden zich te pletter om die reden, dominee vreet er goed van).

Mogelijk zijn er andere redenen waarom mensen dat domme uniform aantrekken en zich voor de belangen van anderen aan flarden laten schieten, maar daar kan ik dan niet opkomen, ik zal er wel te simpel voor zijn.

Iedereen die denkt dat 'onze jongens' (m/v) bezig zijn met opbouwwerk en dat ze niet terug moeten komen voor het werk klaar is, die zou zelf mee moeten gaan helpen (des te eerder is het gedaan), Eierhoofd Middelmoot en Zack Vrieskist mogen daarbij best voorop lopen met Balkende Japie en huisgenoten vlak daarachter. In plaats van duizend bommen en granaten zou het heel wat handiger zijn als ze (op eigen kosten natuurlijk, want ze hebben geld zat, veel meer dan ik, en ik werk me er te pletter voor) de inhoud van een paar bouwmarkten mee zouden nemen en die aan de lokale bouwvakkers geven, want zelf kunnen ze er niks mee, nooit een vak geleerd, weet je.

Maar als ze dat niet durven, dan moeten ze ook niemand die kant opsturen, dat had trouwens nooit mogen gebeuren, dus hoe eerder de resterende 'onze jongens' (m/v) teruggehaald worden, hoe beter. Daar komt dan bij, dat de mensen daar, de inheemsen, vanaf datzelfde moment betere overlevingskansen hebben.