maandag 13 februari 2006

Het kan kennelijk nog steeds erger!

Nadat ik me al onbeschrijflijk verbaasd en gestoord had over en aan het gemak waarmee de drie politieke partijen, die zich op 'democratische' wijze de touwtjes van Nederland hadden toegemeten, hun verkiezingsbelofte over kernenergie (Borssele zou uiterlijk 2013 sluiten) verbraken, geven ze nu te kennen dat dat kennelijk nog niet het einde is.

Staatssecretaris Van Geel van Milieu vindt namelijk dat Nederland een tweede kerncentrale nodig heeft, dat zou eventueel in Borssele kunnen, want volgens hem is in Zeeland wel 'draagvlak' voor kernenergie. (Metro van vandaag)

Hoe die man in kotsnaam op 'milieu' is terechtgekomen zal wel altijd een vraag blijven, tenzij hij misschien goede contacten heeft in 'het milieu', dat ook in de TV-serie Baantjer regelmatig de revue passeert, en de club van Zalm niet precies op de hoogte was van het feit dat het hier om een ander milieu gaat.
[Waarom weet ik niet, maar ik moet ineens denken aan dat liedje uit het toneelstuk «De ondergang van de Onan» van Wim T. Schippers, waarin Gerrit Dekzeil zingt "Ik ben Gerrit, en ik steel als de raven. Ik ben een boef in de ogen der braven".]

De volksverlakkers moeten wel héél erg veel vertrouwen hebben in de verkiezingen van 2007, of het Nederlandse volk moet intussen zó afgestompt zijn (door soaps op TV, foebbalkampioenschappen, olympisch geneuzel e.d.) dat ze zich daar niet eens meer druk over hoeven te maken.

Of misschien is intern al bekend wat minus-ter Zalm gaat doen met alle meevallers, waarover nooit meer gesproken wordt. Misschien krijgen we eind februari te horen dat we allemaal € 500 krijgen ter compensatie van de te hoge premie voor de Zorgverziekingswet, en wordt eind van dit jaar aan elk gezin een compensatie van € 1.000 gegeven in verband met de steeds maar stijgende energiekosten...

Geen opmerkingen: