woensdag 12 juli 2006

MicroSchoftenstreek?

Iets anders kan ik er niet echt van maken. Op luttele maanden vóór de beschikbaarstelling van het nieuwe besturingssysteem van MicroSoft [MS] (als je tenminste uit mag gaan van de door dat bedrijf verstrekte informatie) trekt MS de stekker uit Windows 98, in die zin dat er geen veiligheidsupdates meer worden uitgebracht. Micro$oft roept mensen die nog steeds Windows 98 gebruiken op over te stappen op een nieuw besturingsprogramma.

MS kennende zullen ze daarmee niet bedoelen dat mensen maar moeten overstappen op Linux, al zou ik het een heel verstandige beslissing vinden.

Mij lijkt het eerder dat ze de gebruikers zó onder druk willen zetten (bang willen maken) dat deze alsnog gauw even de beurs trekken om voor een paar maanden Windows XP te kopen, en dan natuurlijk over een paar maanden ook maar meteen Windows Vista. En uiteraard moeten mensen met een oude computer ook maar meteen een nieuwe kopen, omdat ze anders Windows XP en/of Vista niet kunnen gebruiken.

Een misselijke streek, dat is het in ieder geval wel. Ik zie het al gebeuren dat mijn fietsenmaker mijn fiets met 3-versnellingsnaaf niet meer wil repareren, omdat er tegenwoordig fietsen zijn met 21 of meer versnellingen...

Geen opmerkingen: