vrijdag 14 juli 2006

Palestijnse agressie? Of toch Israelische terreur?

In het verleden heb ik nog wel eens geprobeerd wat dieper in te gaan op de ellende in het gebied van het voormalige Palestina, maar de zaak wordt helaas alleen maar gecompliceerder en mijn analytisch vermogen is niet voldoende om daar nog iets over te durven zeggen. En dat 'helaas' slaat dan op de steeds maar toenemende moordpartijen, niet op het feit dat ik het allemaal niet kan bevatten.

Gelukkig kreeg ik vandaag de link doorgestuurd van de blog van de (voor/door mij in ieder geval) bekende en gerespecteerde journalist Stan van Houcke. Ik zou dus iedereen graag naar zijn blog willen verwijzen voor een uitgebreide reeks stukjes en stukken over de ellende, die zich de afgelopen dagen opnieuw heeft uitgebreid naar Libanon, het land dat vroeger vooral bekend was van het cederhout dat er vandaan kwam. En ook voor de vele andere onderwerpen die hij aansnijdt, trouwens.

Geen opmerkingen: