maandag 10 juli 2006

Schijnheilige hypocrieten!

Ja, ik weet dat de titel van dit stukje dubbel-op is, maar in dit geval is dat meer dan gerechtvaardigd.

Gisteren hoorde ik namelijk in een nieuwsuitzending op een of andere Nederlandse radiozender dat diverse politici verontwaardigd waren omdat het Nederlandse kabinet (Balk II) de Tweede Kamer verkeerd had voorgelicht over de missie in Uruzgan.

OK, de balkenclub heeft natuurlijk gelogen, maar dat is intussen even overbekend als het gegeven dat het bestaat uit een stelletje egocentrische en ondemocratische minkukels. Het balkenkabinet heeft gelogen...
Dat neemt echter niet weg dat óók de Tweede Kamer verantwoordelijk is voor wat voor ellende er dan ook over de Nederlandse soldaatjes wordt uitgestort. Tenslotte kon ik (en met mij tal van anderen die de moeite namen om informatie te vergaren) weten dat het een moeras van geweld en problemen zou worden voor de militairen. Zij hadden dus vanuit hun taak als volksvertegenwoordiger de verplichting om zich grondig voor te lichten, waarvoor zij ongetwijfeld over meer middelen en bronnen beschikken dan een simpele dwarslezer.


En dan krijgt diezelfde leugenachtige club van Bea (ik had bijna 'Bea..x' gezegd, maar dat heb ik toch maar ingeslikt, omdat het misschien wel strafbaar is) nog de opdracht om nog eens een jaar extra ellende over de Nederlandse samenleving uit te storten, omdat dit stelletje leeghoofden de na november te vormen regering alsnog gaat opzadelen met een sterfhuisbegroting.

Geen opmerkingen: