maandag 10 juli 2006

¡Viva Zapatero!

Ik hoorde op een Spaanse radiozender tussen neus en wijsvinger dat het Vaticaan (zeg maar: de laatste dictatuur in Europa, die bovendien via haar zetbazen over de hele wereld haar nefaste invloed doet gelden) boos is, omdat de Spaanse premier, José Luis Rodríguez Zapatero, niet aanwezig was bij een mis (dat is het voor katholieken hoogste ritueel), die door de Roomse ayatollah Maledictus werd opgedragen.

Deze Maledictus heeft tijdens een toespraak ook de Spaanse bisschoppen (de lokale lange vingers van het Vaticaan) opgeroepen om op de bres te staan voor 'het' geloof, want de waarheid wordt volgens hem geweld aangedaan wanneer "het geloof wordt verbannen naar de privésfeer". (NRC/Handelsblad). Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat het RK geloof, net als tal van andere bijgeloven, van leugens aan elkaar hangt...

Als ik al niet erg te spreken zou zijn geweest over Zapatero, dan toch nu wel!

1 opmerking:

Anoniem zei

Als donateur aan de Club van Tien Miljoen heb ik een zeer interessant boek ontvangen over de te verwachten ontwikkelingen van de mensheid; ik hoop van harte dat de paus besluit eens goed na te denken over het welzijn van de mensheid en ik hoop dat hij na het uitoefenen van zijn invloed (dus toestaan van condooms en abortus en euthanasie; en niet meer dan 1 kind per gezin nemen) besluit zichzelf op te heffen. Dan heeft hij (waarom trouwens geen zij?????) mijn RESPECT.

En voor gelovigen: GOD ???? die regelt de boel zelf wel!!! Daar is geen Paus of Imam voor nodig.. maar mischien wel een hoop gelovig kanonnenvlees?