maandag 5 juni 2006

De dag van het Beest?

Vanaf vandaag 18:00 uur (volgens de Joodse telling het begin van dinsdag 6 juni) is het de bedoeling dat christenen over de hele wereld gaan bidden om het kwaad dat satan morgen -op 6-6-6 dus- wil aanrichten tegen te houden. (Het Parool). Dat getal is volgens bijgelovige mensen het teken van het beest, en dat is dan weer een symbool voor de duivel, die volgens hen belichaamd wordt door satanisten, heksen, New Age-aanhangers, vrijmetselaars e.a.

Het is mij overigens niet duidelijk waarom deze lieden wel de Joodse dagindeling aanhouden, maar niet de Joodse jaartelling. Eerlijk gezegd komt het hele gedoe op mij een beetje heel erg simpel over.

Trouwens, waar waren deze bijgelovigen op de dag dat George Double-Me geboren werd? Hij is volgens mijn niet-bijgelovige visie degene die op dit moment verantwoordelijk is voor de meest beestachtige (en voor de mééste) dingen op de wereld.

1 opmerking:

Anoniem zei

De mensen die denken dat de Satan zo simpel is dat hij zich aankondigt met een getal lijken mij erg angstige en wat simpele lieden.
Vermoedelijk zijn het dezelfde mensen die denken dat inbrekers altijd zeer herkenbaar zijn, zoals de Zware Jongens in de Donald Duck, of dat mensen in een goed gesneden drie-delig pak eerlijke lieden zijn waaraan men een voorbeeld kan nemen.
Maar het soort verzinsels als God en Satan maken het leven natuurlijk wel sprookjesachtiger... en je kan er kindertjes mee bangmaken. Soms voor hun hele leven, zoals we hier weer zien!