donderdag 29 juni 2006

HOERA - Of: Hoogmoed komt -soms- wel degelijk voor de val!

Na jaren gekonkel, gelieg, gerotzooi en gesjoemel bestond de Balkende Ellende het eerder vandaag nog te verklaren dat hij met de VVD en het CDA als minderheidskabinet verder wilde gaan, nadat D'66 voor één keer toch nog eens de poot stijf had gehouden en uit het kabinet was gestapt. Dit deed me al vrezen voor nachtmerrie-achtige scenario's, zoals steun voor het rariteitenkabinet van de LPF.

Gelukkig is het niet zover gekomen. Terwijl ik me zat verheugen over de weerkaarten voor de komende dagen, die ik via de radio binnen kreeg (mooi weer, meneer de dokter!), had mijn broer zijn gezond verstand wat meer bij elkaar, want hij meldde mij dat rond 20:00 het kabinet gevallen was (op welke manier dan ook: wat mij betreft hebben alle leden bij de val hun poten gebroken).

Dat betekent dus binnenkort nieuwe verkiezingen. Terwijl een groot deel van de Nederlandse bevolking vakantie viert, zullen de nep-christenen en de nep-liberalen van CDA en VVD niet al teveel kans krijgen om hun leugens over de mensheid uit te storten. Daarom valt te hopen dat bij de verkiezingen de kiezers zich vooral de laatste ellendige jaren zullen herinneren. Of een meerderheid voor de PvdA een goede oplossing is, waag ik te vrezen, maar daarover maken we ons dan over een maand of zo wel weer druk...

IK ga in ieder geval, nog blijer, de laatste weerkaarten bestuderen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

rondje voor de zaak

Sodeju, daar zit ik nou al langer dan drie jaar op te wachten, al die tijd zonder op vakantie te gaan.

Ga ik eindelijk wel voor een paar weken het land uit, krijg ik via een sms-je te 'horen' dat het Trut Verdronk met haar vastgeroeste eksofobie en hipokriet gelieg zowaar gelukt is om haar vriendje Balkenbrij zo in een hoekje te drukken (niet dat daar veel voor nodig is, bij elke zich aandienende krisis schuifelt hij stilletjes die kant op), dat hij het spaanplaten kabinet in elkaar laat storten.

Die klap had ik willen hóren, takkewijf, maar vooruit, rot maar gewoon op, terug naar je sellenblok.

Okee, Luidewicht Verlaan heeft goed meegeholpen, nou maar hopen dat ze het om de goede redenen gedaan heeft, maar dat is haar probleem.

Iedereen hier vraagt zich af, waarom ik steeds flessen sjampie laat aanrukken, maar dat maakt me geen flikker uit, vanavond word ik zat van geluk, en van belletjeswater natuurlijk.

Anoniem zei

kolderkabinet en kakeltent

En dan moeten we er nu maar niet bang voor zijn dat hoededoos Trix stiekem de koffer in duikt met krampbekje Balk (die met dat kinderboekebrilletje) en hem aanbeveelt om een 'rompkabinet' te gaan leiden (of door zijn souffleur ingefluisterd krijgt om op dat onzalige idee te komen) tot de dan waarschijnlijk wat minder vervroegde verkiezingen, want CDA en VVD hadden zelf al aangegeven dat wel te willen (dat 'kop- en ledemaatloze kastje' bedoel ik).

Ze zijn dan namelijk nog steeds een 'missionair' (= in funktie) kabinet en dat heeft meer mogelijkheden om het land nog effe verder de vernieling in te helpen dan een 'demissionair' kastje, dat alleen maar de lopende zaken mag afhandelen en niks nieuws mag aanpakken.

Alsof dat al niet erg genoeg is.