maandag 27 augustus 2007

Hypocrisie ten top (ofwel: boeven die klagen over andere boeven)

De Duitse overheid is boos, want computers van Duitse ministeries zijn geïnfiltreerd door Trojaanse paarden, die in verband gebracht kunnen worden met het Chinese leger. (Der Spiegel van gisteren)

Tja, dat is natuurlijk niet netjes van die Chinezen, maar stiekem (nouja, stiekem?) moet ik toch wel een beetje lachen, want welke regering is al geruime tijd bezig met enge plannetjes om PC's van burgers te infecteren met Trojaanse paarden om zo in het geniep iedereen in de gaten te kunnen houden?

In Duitsland is het al sedert verleden jaar (met dank aan de nep-christelijke CDU en de nep-liberale FDP) -voorlopig alleen nog maar in de deelstaat Nordrhein-Westfalen- mogelijk om
wettig mensen online te bespioneren bij verdenking [!] van extremistische misdaden (zie o.a. in PC Magazin van maart dit jaar).

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind die overheden echt een beetje mal. Hoewel?

Als ik tot de onderwereld zou horen en via internet "geheime berichten" zou willen communiceren, dan kan dat met enige creativiteit toch makkelijk en onnaspeurbaar?

Ik kan een tekst schrijven; er een plaatje van maken en als foto verzenden. Gaan de opspoormachines alle fotos (.bmp; .jpg; etc. analyseren op teksten die in een klein hoekje van een foto zijn verborgen? Hoewel alles kan, zou het me verbazen. Er moet wel een vertaalmachine aan gekoppeld zijn, want het kan zijn dat ik Otomi als voertaal gebruik, en dat spreken nog maar een paar honderd mensen.

Ik kan ook het bericht inspreken en als MP3 verzenden. Gemanipuleerd met een Donald Duck stem. Gaan de opspoormachines alle MP3 (of low-bitrate .wav etc) bestanden analyseren op spraak en de inhoud daarvan (ik heb het niet eens over codewoorden, laat staan over de gebruikte taal; goed luisterende computers zijn nog ver (ik schat minimaal 10 jaar) van ons bed)? Hoewel alles kan, zou dit me nog veel meer verbazen.

Laat staan dat alle videobestanden (mpeg; .flv etc) op dit soort inhoud getest kunnen worden. Ik denk hierbij aan het doorgeven van boodschappen in gebarentaal. Als afluisteren daarvan zou werken, kom ik persoonlijk mijn hoed diep afnemen voor degene die dat is gelukt. Ik koop er zelfs een hoed voor, want ik heb er momenteel geen. Ik ben zelfs geneigd de hoed op te eten (sorry Jantje R. ik weet het, het is een perverse neiging, therapy is futile)

Kortom, de gewone burger zal genaaid gaan worden, maar de georganiseerde misdaad bepaald niet. Misschien moet ik daar maar werk gaan zoeken als mijn huidige keurige burgerkontrakt afloopt. ook bij mij moet de kachel branden... nou ja, liever de inhoud van de kachel natuurlijk.

Dus ach, de Trojaanse paarden van de overheid, ze doen maar. Tegen echte misdaad helpen ze hoe dan ook niet.

Hoe zou het trouwens zijn met de gewone brief? Die straks door geprivatiseerde bezorgers wordt rondgebracht? Worden die allemaal geopend? Zou er nog iemand meeluisteren op de 27 MHz burgerband? Of op de 144 Mhz meer gevorderde band?

Kortom: Gewone Nette Burger: weest alert! De overheid luistert mee! (en jammer genoeg valt het zwaar om die te vertrouwen, ik denk dat ze gewoon de burger willen bespioneren, zoals kijken of bejaarden die ongehuwd samenwonen niet stiekem teveel AOW krijgen... ik noem maar een voorbeeld)