maandag 20 augustus 2007

Moest 9/11 nog worden afgemaakt?

Tja, ik geloof nog steeds de officiële versie niet (in feite steeds minder) van wat er op 11 september 2001 in New York (en Washington) gebeurde.

Daarom zou het me ook niets verwonderen wanneer de brand op zaterdagmiddag in de vlak bij de Twin Towers gelegen wolkenkrabber van de Deutsche Bank -die sinds de aanslagen leegstond omdat daarbij giftig afval (waaronder asbest, dioxine, lood en chroom) in het ernstig beschadigde gebouw terecht was gekomen- geen ongelukje was (waarbij in ieder geval weer -twee- brandweerlieden het leven lieten).

Bij sloopwerkzaamheden ontstond brand en nu wordt onderzocht of misschien een van de slopers bij het werk gerookt heeft. (New York Times van gisteren)

Het is natuurlijk best mogelijk dat bij het slopen kwalijke zaken ontdekt waren, die ook nog gauw even geëlimineerd moesten worden. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik ben er de laatste decennia achtergekomen dat de werkelijkheid maar al te vaak nog fantastischer is dan mijn wildste fantasieën.

Geen opmerkingen: