zondag 8 oktober 2006

Dom, vreselijk ongegeneerd dom!!!

Volgens een vandaag op de RSS-feed van het Noordhollands Dagblad gepubliceerd ANP-bericht geeft zo'n 20% van de huidige SP-kiezers aan dat ze op 22 november bij een 'nek-aan-nek' race tussen PvdA en CDA vrij zeker op de PvdA te gaan stemmen.

Wat een wálgelijk dom kiesvee! Hebben ze nog niets geleerd van de ervaring van 2003 (om maar niet verder te gaan in het verleden) toen Wouter B. ook zeurde over een taktische stem op de PvdA? Toen won de PvdA een lading stemmen ten koste van de SP en GroenLinks en wat kregen we? Een régime van rechts en ultrarechts, zónder PvdA, een van de zwartste periodes uit de Nederlandse parlementaire geschiedenis.

Ze snappen niet dat ze bij een stem op de SP de PvdA er vanzelf gratis bij krijgen, met bovendien de garantie dat de PvdA door een krachtige SP zijn sociaal-democratische verleden niet zal vergeten en gedwongen zal zijn geen kapitalistische (in nieuwspraak: neoliberale) koers te gaan varen.

Of, zoals Jan Marijnissen gisteren zei: "Wie Marijnissen stemt, krijgt er Bos gratis bij. Hij mag van mij premier worden, als ik dan het beleid mee kan bepalen. Want dáár gaat het ons om." (NRC/Handelsblad)

Het ergste is niet eens zozeer dat deze dombo's zichzelf gaan straffen met nog eens vier jaar van nog meer ellende, maar dat anderen die wél nadenken ook ten slachtoffer zullen vallen aan hun gruwelijke domheid.
Ik ben geen medicus, maar ik zou bijna gaan denken dat dementia præcox de meest bedreigende ziekte in Nederland aan het worden is...

1 opmerking:

Anoniem zei

Inderdaad: wie taktisch wil stemmen en het sociaal wil houden stemt SP en krijgt Pvda er dan als bonus geheel gratis bij.

Zo klont als een klaartje, zoals mijn wiskundeleraar vaak (en tot mijn tegenzin) zei. Ofwel gewoon "dat is nogal klontjes"

overweging:
"De mens is meestal niet taktisch en klontjes, doch kijkt liever naar lekkere kontjes"

beter en bondiger:
"Stem op Bos en je bent weer de klos"