maandag 9 oktober 2006

Zijn mijn lezers bewuster dan de gemiddelde Nederlander?

De Volkskrant meldt vandaag dat browser Firefox (nu 9,77 %) terrein verliest ten opzichte van Internet Explorer (nu 88,47 %).

Mijn teller rekent niet achter de komma, maar slechts 74% van mijn lezers gebruikt Internet Explorer (69% versie 6.0 en 5% versie 5.0) tegenover 21% Firefox (19% versie 1.5.0, en 1% elk versie 1.0.6 en 1.0.7), en daarnaast ook nog eens 6% de met Firefox verwante browser Mozilla. (Dat dit in totaal 101% oplevert, zal wel iets met afrondingen te maken hebben).

Ik blijf zelf in ieder geval Firefox gebruiken, niet zozeer omdat Internet Explorer onveiliger is (het schijnt dat versie 7.0 redelijk veilig is, zou moeten zijn), maar alleen al omdat ik een groot voorstander ben van 'Open Source' software.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou, ik ben kennelijk ook bewuster dan... mijn site is bezocht met: 56,2% MS explorer, 24,7% Mozilla; 9,4% safari; 9,4% overig. Incl. afrondingsfouten.

Ik moet wel zeggen dat mijn site nogal erg weinig wordt bezocht... maar ja, geen sex, geen warez, alleen maar gekke muziekjes, dus tja...

Maar die 88,47% lijkt me dus wel erg overdreven.