woensdag 4 oktober 2006

Schijnheilige penningenfutsers!

In het TV-Journaal van 18:00 hoorde ik vanavond dat het Nederlandse régime niet bereid is een waarborgfonds te stichten voor "illegale" psychiatrische patiënten. Instellingen voor de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) hebben berekend dat de kosten voor behandeling van deze patiënten 4 miljoen euro (per jaar!) bedragen.

In hetzelfde TV-Journaal hoorde ik dat vandaag, ter gelegenheid van Dierendag, zo'n 1,1 miljard euro was uitgegeven voor de levende knuffelbeesten in Nederland.

De oplossing lijkt me voor de hand liggend: Een toeslag van ½% (een half procent) op de prijs van alle beestenrommel die ter gelegenheid van Dierendag verkocht wordt. Dan kunnen de GGZ-instellingen hun "illegale" patiënten behandelen.

Het zal allemaal wel niet mogen, want ik hoorde een of andere enge politicus kwaken, dat die mensen eigenlijk niet behandeld mogen worden, want anders komen alle patiënten uit andere landen naar Nederland (nogal een lekker land om je toevlucht te zoeken als vluchteling!)

De Balkenclub is zelfs zo kortzichtig, dat het niet eens tot de leeghoofdige minkukels doordringt dat niet-behandelde psychiatrische patiënten wel eens veel meer kosten zouden kunnen veroorzaken (en niet alleen in financiële zin) voor de samenleving door vernielingen, agressie enz.

1 opmerking:

Anoniem zei

JA! ook ik schrok me bijna een beroerte van die ruim 1 miljard! (uit eerdere berichten heb ik afgeleid dat dit 0,2% van het nationale inkomen is) dus ongeveer 62 EU per Nederlander uitgegeven! In dit licht bezien is de HSL voor een ramschprijsje aangeschaft... schrikbarend is het wel.