zaterdag 6 augustus 2005

Nederlands regime bevordert criminaliteit

Zo hoorde ik bijv. vanmorgen op de radio dat dit jaar het aantal aangiften van ontvreemding van paspoorten en rijbewijzen sterk was toegenomen in vergelijking met verleden jaar.

Het vreemde is echter niet dat dit zo is, maar dat men daar kennelijk verbaasd over is. Op de eerste plaats loopt (in theorie) iedereen met zo'n ding op zak, waardoor het eerder zal voorkomen dat een zakkenroller deze documenten meerolt. Daarnaast wordt steeds meer waarde toegekend (vooral door Bush & consorten, dus ook het Nederlandse regime) aan de legitimatieplicht, waardoor het ook voor diverse schimmige personen -en dan maakt het mij niet uit of het potentiële terroristen zijn of mensen die een huis willen huren voor bijv. een hennepkwekerij en liever hun eigen identiteit daarbuiten laten- steeds belangrijker is dat zij over een handige identiteit beschikken...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bush en consorten...T`is zo makkelijk om Bush en de Amerikanen overal de schuld van te geven!! Die nemen tenminste voorzorgen en laten zich niet gemakkelijk voor een tweede keer door terroristen belazeren!

Dwarslezer zei

Anonymous, een wat meer inhoudelijke reactie zou misschien duidelijk kunnen maken wat je bedoelt. Voorlopig blijft mijn standpunt (en dat van veel anderen) van kracht; Bush Sr. heeft zijn best gedaan om Al Q'aida (door de CIA) te laten instrueren, omdat ze -net als de VS- tegen 'de Russen' waren. Nu Al Q'aida toch een andere agende blijkt te hebben, gaat het ineens om terroristen. Kan ik me voorstellen, maar je moet -om te beginnen- wel een beetje opletten met wie je omgaat, natuurlijk.
En het beginnen van een onwettige oorlog tegen Irak, dat zelfs volgens onderzoek van de CIA, geen enkele band heeft (had) met Al Q'aida, daarbij bewust gebruik makend van vals bewijsmateriaal, kan ik niet zien als het nemen van voorzorgen - tenzij om de macht van de VS in de aardoliehandel te bestendigen - maar dan hebben we het wel over iets heel anders dan jij bedoelt!

Anoniem zei

Hé, Anonymous,

Je hebt gelijk, en volgens mij ben je een puberale dombo, die van 'flamen' houdt (als ik gelijk heb, lees je nu natuurlijk niet meer verder). Ik neem tenminste aan, dat jij twee minuten geleden (voor bovenstaande 'bijdrage' bedoel ik) ook iets schreef bij het stuk hieronder (over kruisjes en hoofddoeken), en twee minuten daarvoor bij een ander stuk, over Diender Dommer (waarbij je aangaf dat je ervaring had met psychiaters).

Je hebt gelijk dat het gemakkelijk is om schuld toe te wijzen aan Bush en de VerengdeStaters in zijn gevolg (is per definitie niet hetzelfde als Amerikanen, of heb je nog nooit van Zuid-Amerika en zo gehoord, daar wonen namelijk ook Amerikanen), want dat zijn nu eenmaal oorlogsmisdadigers, ze zijn alleen nog niet officieel in staat van beschuldiging gesteld, en van Balk en trawanten hoeven we dat ook niet te verwachten, want die werken mee aan die vuiligheid.
Begrijp je dat, of gebruik ik te moeilijke woorden en te ingewikkelde zinnen?
Verder heb ik het idee dat de Bushkliek echt hard aan het werk is om ervoor te zorgen dat er meer terroristische activiteiten zullen plaatsvinden (maar dan liever niet in hun eigen christelijk herboren voortuintje), Europa lijkt hen daar heel geschikt voor (misschien willen ze de terroristen zelfs nog wel aan wat wapentuig uit eigen voorraad helpen).

Als je het niet erg vindt, zal ik je nu maar niet om de oren gaan slaan met allerlei zaken die je hierover zou kunnen lezen, begin maar (zoals Dwarslezer je aanraadde in zijn reactie op jouw psychiater-zinnetje) met iets te lezen over de geschiedenis van Nederland, en werk je vandaaruit door de geschiedenis heen, zodat je volgende keer vanuit een wat inhoudelijker / bewuster / belezener standpunt kunt reageren.

Mogelijkerwijs hoeft dat dan ook niet anoniem, durf je achter je eigen opmerkingen te gaan staan.