maandag 13 november 2006

Balkenende raakt het spoor nu werkelijk bijster!

Gisteren kon ik jullie dankzij de Tribune al melden waarom Balk het zo nodig vond om ten strijde te trekken om het balletjesprogramma Lingo te redden.

Vandaag hoorde ik weer een nieuwe stunt van hem op het ANP-nieuws op Arrow Classic Rock, tenzij ik écht heel iets verkeerds gehoord had. Onze mislukte Harry Potter-cloon zou maatregelen willen nemen tegen het steeds vroeger verschijnen van de Kerstman in winkels.

Ik geef toe, ook ik stoor me aan de steeds verdergaande Verenigdestatificering van Nederland (Kerstman, Halloween, Valentijnsdag), maar als de massa dat wil, soit. Ik hoef er niet aan mee te doen en in algemene zin kost al het geneuzel mij ook geen cent.

Verder hindert het mij natuurlijk niet als Balk privatiter valt over niet-Nederlandse feesten die alleen worden ingevoerd ten behoeve van de commercie, maar daar hoeft hij zich kotsverdomme toch als eerste minus-ter niet druk over te maken?

Laat hij zich maar druk maken over de Verenigdestatificering van Nederland op oorlogsgebied. Die invloed uit de VS ondersteunt hij van harte, terwijl die nu juist werkelijk funest is voor de mensheid.

Het wordt dringend tijd dat Balkende Ellende arbeidsongeschikt wordt verklaard, want hij is werkelijk niet geschikt voor wat hij nu alweer veel te lang doet. Het CWI vindt beslist een passend omscholingstraject voor hem, en anders kan hij met behoud van zijn bijstandsuitkering (eerst eigen geld opmaken!) beslist ergens met Nordic Walking-prikkers bij de plantsoenendienst terecht!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben atheist, maar heb een uitstekende herinnering aan de kerstviering, thuis, heel lang geleden, met een echte boom met echte kaarsjes, een verstilde week met wat familiebezoek, en gezelligheid.

Ik word inderdaad kots van die achterlijke kabouter uit de VS met zijn hohoho, maar meer nog kots ik van de commerciele uitingen die ik echt niet ontlopen kan als ik de deur uit ga. De plastic bomen met veilige knipperlichtjes die het de hele dag doen. De potsierlijk verlichte woningen. En men moet toch wel eens boodschappen doen. Inderdaad, je hoeft niet mee te doen, maar het manifesteert zich overal om je heen. Althans in de grote stad waar ik woon. Het mooie feest uit mijn jeugd is kapotgemaakt, vermoord.

Het is vreemd, maar die aangename tijd is geheel om zeep geholpen door de commercie, die zich overal manifesteert.

En dat allemaal ten koste van Sinterklaas, die altijd malle eenvoudige kleine cadeautjes meebracht met lachwekkende gedichten over de wat onprettiger kanten van de familieleden. Veel hilariteit en bisschopswijn.

Maar nu dat die Balkenende ineens de heilige gaat uithangen lijkt me de maat vol. Heeft hij niks beters te doen? Laat die griezel nu maar eens oprotten. Misschien kan hij in de USA met Halloween de kindertjes aan het schrikken gaan maken.

Weet ge wel zeker dat het bericht klopt? Het klinkt me eigenlijk iets te absurd...

Dwarslezer zei

Beste Bill, ik had gisteren al een klein slagje om de arm gehouden omdat ik er niets van kon vinden in de diverse kranten die ik raadpleeg, maar ook nu - een dag later - staat er nog niets in. Ik krijg dus de indruk dat het wel eens een bericht van onbekende herkomst zou kunnen zijn (maar het zát in het ANP-nieuws, al waren de bewoordingen wellicht niet helemaal hetzelfde).
Dit neemt overigens niet weg dat ik het best iets voor Balk zou vinden om de oer-Nederlandse Sinterklaas (misschien wel de eerste Turk in NL!?) te ondersteunen. Zou Sinterklaas ook iets met het VOC gehad hebben?

Misschien heeft iemand anders nog iets hierover te melden? Bij voorbaat dank dan!