maandag 27 november 2006

Gewoon pech?

Nadat ik afgelopen week behoefte had aan wat rust en meditatie naar aanleiding van de resultaten van de parlementsverkiezingen van 22 november, kwam ik er zaterdagavond achter dat mijn "werk-PC" het opgegeven had. Althans... Windoze (nee, het is een legale versie!) startte vrolijk op, maar na het laden van mijn anti-virus programma, kreeg ik een blauw scherm vol witte tekst, dat ik van Micro$oft kennelijk in één seconde zou moeten kunnen lezen, want daarna stopte de computer en begon het hele circus weer opnieuw.

Na diverse pogingen om het probleem op te lossen (niet dat het erg waarschijnlijk was, dat mij dat -als leek- zou lukken), heb ik het inderdaad maar opgegeven en heb ik de nodige programma's op een andere PC geïnstalleerd. Probleem daarbij is, dat ik de afgelopen week interessante berichten had bewaard in mijn RSS-lezer met de bedoeling daar een dezer dagen nog over te schrijven. En daar kan ik nu dus niet bij.

Ik hoop niet dat jullie nu helemaal afgesloten zijn van de ellende die de laatste dagen in de wereld gebeurd is en gewoon doorgaat, maar als dat zo is, dan spijt het me.

Het is tevens een mooie gelegenheid om jullie dringend te adviseren om toch vooral zoveel mogelijk het nieuws te volgen. En dan bedoel ik niet het
NOS-Journaal of gewoon één krant, maar zoveel mogelijk verschillende bronnen. Veel kranten van over de hele wereld zijn via het Internet te raadplegen, en met een RSS-lezer is het helemaal een fluitje van een cent om bij te blijven.
Verder biedt de TV (vooral met een eigen satelliet-ontvanger) informatie uit vele delen van de wereld - en voor de ouderwetseriken, zoals ikzelf, is er natuurlijk de radio, die via lokale kortegolf-uitzendingen (zo luister ik 's avonds regelmatig in goede kwaliteit naar Radio Rebelde uit Cuba met een interessant journalistenforum - 00:00-01:00 Nederlandse tijd) toegang biedt tot nieuws dat nooit tot de Nederlandse media doordringt.

Geen opmerkingen: