dinsdag 28 november 2006

Video-oorlog in Spanje (deel 2)

Eerder vandaag verwees ik naar een documentaire van de Spaanse sociaaldemocratische partij PSOE over de pogingen van de vorige Spaanse regering van de post-fascistische PP om tot een oplossing te komen van de gewelddadigheden van de Baskische bevrijdingsbeweging ETA.

Intussen heb ik deze film kunnen bekijken via de site van de krant El País. Het is een rustige collage van uitspraken van PP-bonzen, waarbij ook opviel dat de oppositiepartij PSOE de vredespogingen van de PP onvoorwaardelijk ondersteunde. De documentaire laat ook zien dat het "straatgeweld" gedurende de bijna 450 dagen durende "wapenstilstand" onverminderd doorging, terwijl de regering onverstoord openingen bleef bieden aan ETA.

De site van de PSOE maakt melding van een Engelstalige versie van deze documentaire, maar tot op heden heb ik die helaas niet kunnen vinden. Mocht ik nog een link vinden, dan zal ik hem alsnog melden.

Geen opmerkingen: