woensdag 8 november 2006

Israels oorlogsgeweld gaat gewoon door...

Je hebt er hier helaas de laatste tijd weinig over gelezen. Dat is helaas niet omdat Israel zich rustig houdt, maar gewoon omdat ik er de laatste weken niet toe ben gekomen om hierover een samenhangend verhaal te maken. De afgelopen weken heb ik diverse artikelen uit de media opzij gelegd (trouwens ook over andere onderwerpen), maar het is er jammer genoeg nog steeds niet van gekomen.

Laat ik in het kort vertellen dat Israel gewoon door gaat met zijn oorlogsgeweld. Ten opzichte van Libanon is een zogenaamde oplossing gevonden, maar in de Gaza-strook gaan de moordpartijen gewoon door. Ik hoop dat jullie allemaal het nieuws wel gevolgd hebben, zodat je weet dat er elke dag talloze Palestijnen uitgemoord worden, waaronder tal van kinderen, ouderen, vrouwen, kortom burgers in het algemeen. Sla anders elke willekeurige krant van de afgelopen dagen open en lees nog even bij, want het is morgen weer tijd om iets te doen tegen dit oorlogsgeweld. Zie daarvoor mijn volgend bericht over de demonstratie die morgen in Amsterdam gehouden wordt. Het is kort dag, maar gezien de ernst van de ellende kan dit niet langer wachten.

Geen opmerkingen: