donderdag 16 november 2006

Zou Verdonk echt...?

Ofschoon Rita V. altijd weinig scrupules heeft gehad om mensen, in wat voor situatie zij zich dan ook bevonden, uit het land te zetten (desnoods met onwettige procedures), onverschillig wat voor lot hen zou treffen, begreep ik eerst niet waarom ze afgelopen zondag bijna ¾ miljoen euri beschikbaar heeft gesteld 'om homoseksualiteit onder allochtonen bespreekbaar te maken'. (ANP, o.a. via Het Parool)

Uiteindelijk heb ik een mogelijke verklaring gevonden. Ik geef toe dat het wat vergezocht is, maar met het balkenkabinet -zo hebben we de laatste jaren gemerkt- is zelfs het meest onwaarschijnlijke nog mogelijk.

Misschien hoopt ze door propaganda te maken voor homoseksualiteit, dat die buitenlanders, die in Nederland alleen maar voor hinder zorgen (tenslotte confronteren zij het Nederlandse régime met de tegenstelling tussen allerlei sociale en christelijke praatjes en een hardvochtige realiteit), lol krijgen in homoseksualiteit. Ik denk niet dat € 700.000 genoeg is, maar misschien is dit pas een eerste experiment.

Gesteld immers dat allochtonen zich en masse tot homoseksualiteit zouden bekeren, dan sterft het buitenlandersprobleem vanzelf uit: degenen die al in Nederland wonen krijgen geen kinderen en de laatste tijd durven er steeds minder hun toevlucht te zoeken tot ons land, dus er komen er ook geen nieuwe meer bij.

Dit is een verdomd gehaaid plannetje, want door zogenaamd discriminatie van homoseksuelen te bestrijden, verdwijnen allochtonen, zonder geweld, vanzelf uit de samenleving.

We zullen er wel nooit achterkomen of dit werkelijk de achterliggende gedachte bij die plotselinge gulheid zit, maar ik sta nergens meer van te kijken...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind wat je hier schrijft net zo onsmakelijk als de opvattingen van Verdonk. Dat Verdonk als minister een ramp is staat voor mij vast, maar waarom zou ze geloven dat er een "buitenlandersprobleem" is. (Moet dat niet zijn: 'buitenlanderprobleem'?) Het is ook vergezocht. De VVD en Verdonk laten zich gewoon even van hun blije kant zien. In hun verkiezingsprogrammakrantje stonden ook dit soort blije boodschappen: tegen discriminatie, en IEDEREEN 3% minder belasting!

Dwarslezer zei

Anonymous, misschien is mijn stijl een beetje ongebruikelijk, maar ik had toch wel gehoopt dat iemand die zich goed kan redden in het Nederlands zou begrijpen dat mijn stukje niet serieus bedoeld is. Uit de diverse slagen om de arm had je dat toch wel kunnen begrijpen.
Het enige serieuze is dat ik grote moeite heb met het strooien met cadeautjes vlak voor de verkiezingen. De ware bedoeling (hopen dat homo's ineens zo simpel zullen zijn om hun stem volgende week op de VVD uit te brengen) zou, hoopte ik, iedereen zelf moeten kunnen bedenken...
Niet iedereen dus! Jammer...

P.S.: Ik heb er geen flauw benul van of het buitenlander- of buitenlandersprobleem is - en heus niet alleen omdat ik geen buitenlandersprobleem zie. De problemen waarbij in Nederland buitenlanders betrokken zijn hebben een veel diepere achtergrond. Ik heb simpelweg geen zin om me druk te maken over de zinloze periodieke spellingsverzieking.