zaterdag 9 juli 2005

Blair leest mijn weblog! (kennelijk)

Blair heeft namelijk voor de BBC gezegd dat de armoede en het gebrek aan democratie in het Midden-Oosten de onderliggende oorzaken zijn van het terrorisme (NOS Teletekst). Door daar iets aan te doen wordt het probleem bij de wortel aangepakt.

Al gebruikt hij iets andere woorden (hij kan natuurlijk niet de 'neoliberale filosofie' aanwijzen als achterliggende oorzaak - zoals ik het formuleerde in mijn stukje "Ogen strak dicht houden!" van eergisteren,7 juli 2005), doet het me toch deugd dat hij uiteindelijk toch mijn visie overneemt - zij het rijkelijk laat...

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijn reactie is een beetje aan de late kant, maar ik heb toch maar besloten hem te plaatsen, ondanks dat hij niet zoveel aan jouw bericht toevoegt. Lees maar verder.

Er is nooit bewezen dat Bliar iets anders spreekt / verstaat dan de tong van de koningin, dus de enige reden waarom jouw formulering (van 07 juli) zo veranderd in zijn uitspraak terecht kwam moet wel geweten worden aan de vertaler, die waarschijnlijk het woord 'neoliberaal' niet terug kon vinden in het officiële vertaalwoordenboek voor de politiek, en het daarom maar gewoon wegliet, en 'filosofie' kan op wel 27 manieren in de tekst terecht zijn gekomen. Filosofie is zo'n woord dat meestal het tegendeel betekent van 'product van gedachtegang', dus als je dat niet hoorde in Bliars praatje op de BBC, dan vraag ik me af of je daar zo rouwig om moet zijn.

Nou ja, dat was wat ik had willen schrijven, dus.