vrijdag 29 juli 2005

Verdomd heeft weer mazzel...

..., want ik kan haar nu niet meer écht te kakken zetten.

Vanmorgen stond er namelijk een berichtje in Teletekst dat zij (Verdomd dus) een dwangsom zou gaan betalen, omdat de rechter dit zo bepaald had. Toen had ik echter geen tijd om er iets over te schrijven, en nu ik wél tijd heb, is het berichtje verdwenen...

In grote lijnen kan ik trouwens toch wel melden dat ik het fantastisch zou vinden wanneer dit harteloze wezen een dwangsom zou moeten betalen - uit haar eigen zak dan, wel te verstaan. Ik vrees helaas dat het gewoon uit de algemene middelen zal komen, of uit het potje voor haar ministerie, dus uiteindelijk uit onze zak, net zoals we al jaren dubbel gepakt worden door het slechtste Nederlandse kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog, en misschien wel sinds de Napoleontische tijd.

Van de ene kant laten ze ons boeten door hun financiële wanbeleid, waardoor alles duurder wordt, terwijl de salarissen en uitkeringen alleen maar lager worden of (in het gunstigste geval) ontlaagd worden (verhoogd in ieder geval niet). Van de andere kant graaien ze dan ook nog constant in de 'schatkist', die steeds maar weer wordt bijgevuld met onze duur verdiende en op last van de belastingwetgeving geconfisqueerde centen.

Niet dat ik er op zich moeite mee heb om belasting te betalen, maar dan moet ik wel weten dat het besteed wordt waar het nodig is:
- aan het openbaar vervoer en niet aan nieuwe autowegen en Betuwelijntjes;
- aan onderwijs en cultuur en niet aan groepen van zogenaamd 'wijze' mannen (vrouwen zijn kennelijk te slim om zich voor deze karretjes te laten spannen) die eens per tig jaar een nieuwe wanstaltige en wansmakelijke 'nieuwe spelling' maken, die nog absurder is dan de vorige;
- aan goede sociale voorzieningen en niet aan adviesclubjes die jaren zitten te borrelen om de sociale zekerheid nog verder uit te hollen en zich daarbij alleen bekommeren om het vullen van hun eigen zakken;
- aan een goede nationale gezondheidszorg en niet aan een achterlijke geprivatiseerde .... hoe moet je eigenlijk het gedrocht noemen dat de Zorgverzekeringswet moet uitvoeren?
- aan een soort Bescherming Burgerbevolking die kan worden ingezet bij overstromingen of aardbevingen waar ook ter wereld en niet aan een leger, dat wordt uitgeleend aan de eerste de beste schietgrage cowboy;
- en nog een heleboel andere zaken, die je ongetwijfeld zelf ook wel kunt bedenken.

Geen opmerkingen: