vrijdag 1 juli 2005

Nederland in de uitverkoop

We hebben inmiddels allemaal al diverse keren kunnen zien hoe onze nationale nep-Potter bijna in katzwijm valt bij het aanschouwen van zijn grote voorbeeld George Double-Me. Helaas houdt zijn kruiperigheid daarmee niet op. Zijn regime is bijv. al verantwoordelijk voor de Nederlandse deelname aan de onwettige en niet gewettigde oorlog in Irak en het begint er intussen toch al zeer sterk op te lijken dat Nederland (althans voorzover het aan het regime van Balk en Zalm ligt) op een dienblaadje wordt aangeboden aan het Verenigdestaatse regime. Gezien de neoliberale denktrant (denk...?) van dit labiele clubje zou het mij niets verwonderen wanneer zij het maar al te leuk zouden vinden als Nederland zich ook zou kunnen aansluiten bij de Verenigde Staten - met als bijkomende voordeel dat ook de alleluja-terreur van Bush & Co. in Nederland kan worden ingevoerd...

Zoals ik al eerder meldde (in mijn bericht Medusa van der Baan valt door de mand van gisteren) heeft de CIA aan vijf in Guantánamo gevangen zittende Marokkanen een Nederlandse verblijfsvergunning aangeboden op voorwaarde dat ze in Nederland zouden gaan spioneren onder andere Marokkanen. De AIVD (de opvolger van de BVD, de Belachelijke Veiligheidsdienst) heeft toegegeven dat ze samenwerkt met de CIA, maar ontkent iets te maken te hebben met de verstrekking van verblijfsvergunningen (dat kunnen ze makkelijk ontkennen, want er is -althans in dit geval- ook niets verstrekt).


Het feit echter dat de CIA zomaar, zonder kennelijke instemming van de Nederlandse overheid, met officiële Nederlandse documenten goochelt, zet grote vraagtekens bij de autonomie van Nederland. Dit kan echter natuurlijk best in een achterkamertje zijn geregeld met bijv. minister Verdomd, die dit desgevraagd glashard zal ontkennen: zij is ook niet door haar god met een bliksemschicht getroffen bij haar eerste leugen.

We moeten overigens niet denken dat er nu niet gespioneerd wordt in Nederland. Misschien is dit nieuwtje wel juist in de openbaarheid gebracht om angst over spionage de kop in te drukken. Het feit dat deze vijf dappere Marokkanen geweigerd hebben in te gaan op de voorstellen van de CIA, wil uiteraard niet uitsluiten dat er bijvoorbeeld honderd Marokkanen wél op zijn ingegaan!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Publieke Medya van der Laan

Net zoals haar collega's in andere dan de Haagse tippelzones stemt zij haar antwoorden af op degene die de vragen stelt.
Medy (ook wel Medysa genoemd) suggereert in NOVA (30 juni) dat ze eigenlijk misschien wel hoopt dat de Kamer haar terugfluit, zodat de NPS gewoon kan blijven bestaan, hoewel ze denkt dat de programma's die hun waarde bewezen hebben ook wel zonder die overkoepelende structuur kunnen.
Waarschijnlijk vergelijkbaar met mijn gedachtegang als ik denk dat mijn home-video's ook door heel de wereld gezien kunnen en zullen worden als ik ze op mijn tv afspeel.
Medysa's geklep is dat van een lichtekooi die het licht gezien meent te hebben.

Zoals eenieder weet was Medusa ooit een knappe jonge vrouw met prachtig haar als mooiste uiting van haar schoonheid, maar ze vergeleek zich met een godin en werd daarvoor gestraft, haar prachtige krullen werden sissende slangen.
Het kijken naar dat monster alleen al leverde persoonlijke vereeuwiging in steen op van diegene die zo dom was zijn blikken niet de andere kant op te richten.

Zijn er al spontane steenklompen gesignaleerd rond deze nieuwe Medysa?

Anoniem zei

Met de uitzending van NOVA (van 30 juni) en de conclusie van jouw (Dwarslezers) commentaar lijkt het bijna alsof spionage een Marokkaanse aangelegenheid is.
Dat kan toch niet juist zijn.

Niet om nu weer angst aan te gaan wakkeren, maar de club die het meest spioneert (of spionage bevordert, als je geloof moet hechten aan het linkerhand-rechterhand verhaaltje van de pseudo-christenen) noemt zich de regering.
Als bewijs hiervoor gelden natuurlijk alle privacy-beperkende maatregelen die BalkBalk en trawanten getroffen hebben (en dat dat is om dieper in de kont van BushBush te kunnen kruipen doet daar niks aan af), en nu weer de niet-ontkende dus bevestigde verstrekking van paspoorten en andere vrijbrieven aan recent gerecruteerde CIA-leden.

Er is natuurlijk geen mogelijkheid om een schatting te maken van hoeveel Nederland-vijandige creaturen er zo in de loop van de jaren al (als slapers of in actieve dienst) ons land zijn binnen gesmokkeld.

Met medeweten van randfiguren die verkondigen door ons gekozen te zijn.
Het spijt me, maar dát wil er bij mij niet in.

Ik kan mij níét voorstellen dat er één rechtgeaard Nederlander (vrouw noch man) met een beetje gezond verstand gevonden kan worden die er vóór is dat hij/zij afgelegd wordt (en dat afleggen natuurlijk niet in de betekenis die vlak voor een begrafenis van toepassing is).

Dwarslezer zei

Lieve Paura (als je het niet erg vindt dat ik je zo aanspreek),
Ik moet me dringend verontschuldigen voor de door jou gevoelde suggestie mijnerzijds dat alleen Marokkanen zouden spioneren. Ik had natuurlijk moeten schrijven 'honderd anderen'. Wijt het maar aan mijn boosheid, dat ik dit zo dom opgeschreven heb. Ik kan jou (en alle andere lezers) verzekeren dat ik alle Marokkanen die ik ken (en het zijn er toch best een behoorlijk aantal) volledig vertrouw!