woensdag 15 juni 2005

Likkebaardende sadisten

Enkele dagen geleden zag ik in het Jeugdjournaal een berichtje over een telling van everzwijnen op de Veluwe, waaruit gebleken was dat er veel meer waren dan goed was voor de wildstand (wat dat dan ook zijn moge). Natuurlijk moest dit overschot uitgemoord worden ('afschieten' noemen ze dat, de groenpelzige lustmoordenaars). Aangezien deze jagers zo begaan zijn met de natuur, willen ze deze ondankbare taak natuurlijk maar al te graag (stiekem handenwrijvend) op zich nemen.

Door mijn drukke bezigheden de afgelopen dagen, kwam ik er niet toe hierover te schrijven, en inmiddels heb ik ontdekt dat het niet meer nodig is. Ik ontdekte namelijk op de site van Faunabescherming correspondentie met het Jeugdjournaal, waarin de meeste punten die ik had willen vermelden ook worden opgevoerd. Graag verwijs ik dan ook naar de betreffende pagina: http://www.faunabescherming.nl/berichten2005mei.htm#13%20juni%202005 (klik bij 13 juni 2005).

Geen opmerkingen: