maandag 13 juni 2005

Mijn verontschuldigingen - (min of meer) open brief

Trouwe lezers,

Tot mijn spijt heb ik het de afgelopen dagen erg druk gehad met diverse zaken, waardoor ik me nu in de frustrerende situatie bevind, dat ik wel diverse tot nadenken stemmende berichten gelezen of gehoord heb, maar niet de tijd heb kunnen vinden om die zaken uit te spitten. Zo hoorde/las ik bijv. over:
• de toename van de armoede in de VS;
• de verdere verwikkelingen rond de EU (bijv. de ruzie tussen Frankrijk en Groot Brittannië over de korting op de Britse bijdrage of het positieve nieuws dat er voortaan geen relatiegeschenken worden gegeven [moet alleen nog uitzoeken om wat voor geschenken het gaat: wanneer het stickers zijn aan bezoekende schoolkinderen heeft het bijv. weinig zin]);
• de lachwekkende (of eigenlijk tot droefenis stemmende) belangstelling voor het huwelijk tussen een voetballer en een soapster (is dat Engels voor 'zeepbel'?). Het leek in Heemskerk wel op Zuid-Limburg tijdens het bezoek van de Bushman - zij het dan op kleinere schaal. Tot 2 dagen na de 'plechtigheid' stonden er nog diverse borden (met een V) die verwezen naar parkeerplaatsen voor de bezoekers;
• de domheid van mensen die vuurwerk willen afsteken tijdens een (overigens volstrekt overbodige en verwerpelijke) vliegshow - en de domheid van 'het gezag' om daar meteen een poging tot doodslag in te zien: volgens mij wilden de vuurwerkers gewoon een 'geinige' stunt uithalen (we mogen niet vergeten dat ze hun plannetjes openbaar maakten op de fansite van een voetbalclub). Volgens mij wilden ze gewoon rotzooi trappen en hebben ze daardoor niet eens de moeite genomen om na te denken over de eventuele consequenties...

Ik vrees dat ik het ook de komende dagen nog druk zal hebben (d.w.z. drukker dan normaal, want alleen al het bijhouden van mijn blog kost dagelijks diverse uren voor het lezen van kranten e.d.), maar ik zal mijn best doen om toch zo snel mogelijk weer 'bij' te zijn.

Dwarslezer

1 opmerking:

Anoniem zei

(min of meer) open antwoord

Hopelijk spreek ik namens de andere commentatoren, als ik zeg, dat ik genoten heb van mijn rustige weekeinde.
Het weer was dan wel niet alles, maar ik ben wel toegekomen aan een goed boek, heb het zelfs uitgelezen (nee, ik ga niet zeggen welk het was).

Overigens is mij verteld dat de bruidsjapon van de voetballer een zeperd was, en verder moet ik toch even wijzen op het verschil van die druktemakerij in Heemskerk met wat er plaatsvond toen het minderwaardigheids-Bushmannetje in Limburg optrad: hier en nu een royale overmatige belangstelling, daar en toen een en al paniekvoetbal met gewapende angsthazen.

En wat doet zo'n vliegshow met het milieu, die paar rotjes maken dan toch niets uit, of mis ik de point.

Misschien moet ik ook maar weer in de kranten duiken, komen we elkaar vast nog wel eens tegen.

Doe maar niet te druk, de wereld moet af en toe ook kunnen free-wheelen.