dinsdag 16 mei 2006

Verdonk moet eens naar zichzelf luisteren!

In een interview in NRC/Handelsblad verklaart Tita Toverkol vandaag (in verband met haar agressieve optreden jegens Ayaan Hirsi Ali - waarvan de gevolgen inmiddels bij mijn lezers wel bekend zullen zijn) dat ze het er 'moeilijk mee' heeft, maar dat ze uiteindelijk niet anders kan: "Ik vind dat wetten en regels voor iedereen gelden."

Ik vind dat ook en daarom lijkt het mij dat mevrouwtje Verdomd zichzelf stante pede zou moeten elimineren. In de visie van V. is het feit dat iemand in een noodsituatie niet de waarheid vertelt (zonder daarbij iemand in gevaar te brengen) al voldoende om die persoon het nederlanderschap te ontnemen.

Wat moeten dan niet de consequenties zijn wanneer iemand liegt over aan de Congolese autoriteiten doorgestuurde gevoelige gegevens van gedeporteerden, waarbij dezen wel risico's liepen door de mededeelzaamheid van Verdonk (of een of andere slaapkop van de IND, voor wie zij als minister verantwoordelijk is)?

Het verlies van het Nederlanderschap is daarvoor niet voldoende. Dat moet minstens gevolgd worden door gedwongen deportatie naar een van de door de Nederlandse overheid als veilig beschouwde landen, zoals Iran of Afghanistan. Misschien kan ze daarvoor ook nog even een maandje of wat de gastvrijheid proeven in een van haar eigen concentratiekampen!

Het doet me overigens deugd dat zelfs door mij bepaaldelijk niet gewaardeerde figuren als Zalm, partijgenoten Bibi de Vries en Van Aartsen
, en Verhagen (CDA-fractievoorzitter) het niet eens zijn met Verdonk.

Geen opmerkingen: