donderdag 30 maart 2006

Raar bericht...

De Metro meldt vandaag dat Iraakse opstandelingen aan ontvoerde vredesactivisten een "film over het leven van Jezus [lieten] zien. [...] Zo vermoordden ze begin maart een van de vier ontvoerden (...)".

Ik kan me voorstellen dat ik doodziek zou worden van een film over Jezus (zeker als het een vrome film was). In het verleden zijn al té veel pogingen ondernomen om mij te indoctrineren - waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alles wat aan Jezus wordt toegeschreven mij tegenstaat. Wél vind ik het vreemd dat ze door het tonen van de betreffende film (dat suggereert het bijwoord "Zo") iemand vermoord hebben.

Misschien is bij het opmaken een zinnetje verwijderd en heeft de eindredacteur (heeft de Metro die trouwens wel?) niet gemerkt dat er zo een absurd bericht ontstaat... Of gaan ze er gemakshalve van uit dat de lezers de kromme formulering niet bemerken?

1 opmerking:

Anoniem zei

mmmm.
Misschien toch nog even naar "The Life of Brian" van Monty Python kijken? uitzonderingen bevestigen de regel ;-)