dinsdag 5 juni 2007

Nieuwe rol voor Balk!

De WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) vindt dat Balkenende meer op de voorgrond moet komen bij het Europabeleid. (de Volkskrant) In het Volkskrant-artikel wordt een reactie van Balk geciteerd, waarin hij zegt zelf 'al bezig te zijn als boegbeeld van Europa'.

Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar uit het bovenstaande begrijp ik dat er wetenschappers zijn die adviezen geven voor het regeringsbeleid. Dat kan maar twee dingen betekenen: ofwel ze zitten in de ruimte te praten en de zogenaamde regering luistert niet, ofwel is het nog veel erger gesteld met het onderwijs in Nederland dan ik al vreesde.

Overigens, ik zie Balk al helemaal voor me als boegbeeld: vóór op de boeg van een VOC-schip, met een paar discreet ontblote siliconenborsten. Als er iemand is die dat tot een leuk geheel voor me wil fotosjoppen, dan héél graag!

Met dank aan Pintor Murales voor de prachtige foto's van het nieuwe Nederlandse boegbeeld Balkenende, die de VOC-mentaliteit gaat uitdragen in het Europa-beleid, en zijn rugbewakers Woutertje B. en Rauwvoet (zie ook het commentaar bij dit artikel).

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer van die mooie meid

Buurman Bloddy F. vond dat wel iets voor mij, om te doen en morgen is toch dagje vrij.
Komen twee, misschien drie foto-collagenen naar U henen, hier is vast de bijgeschrift:

"De VOC-schip Balkania kiest het ruime schuim, terreurvaan en al,
"De achterste kant goed afgedekt door Boskontje en Rauwpoot,
"Kortom, V€€-Op-S€€ met drie gratielozen zonder normen en waardenloos."