zaterdag 3 september 2005

Begrijpelijke woede in New Orleans, maar toch...

Er komt steeds meer kritiek op George Bush met betrekking tot de wanordelijke manier waarop bij mondjesmaat hulp wordt verleend in de door orkaan Katrina getroffen gebieden.

Bush is dan weliswaar op bezoek geweest in Biloxi (Mississippi), maar hij heeft zijn gezicht niet durven laten zien in het veel zwaarder getroffen New Orleans (nog een meevaller voor de slachtoffers dat hun dat in ieder geval bespaard is gebleven).

Burgemeester Negin van New Orleans gelooft de praatjes over hulp niet: "Bullshit! Ik zie niets en er gaan mensen dood hier." Steeds meer mensen roepen ook op om voor Irak bestemde fondsen te besteden aan de hulpverlening, maar volgens George Double-Me kunnen de VS zowel Irak als Katrina aan. (Trouw vandaag).

Het is een beetje lullig en misschien misplaatst, maar de meerderheid van de bevolking van Louisiana en Mississippi heeft vorig jaar zélf Bush opnieuw gekozen als president, zoals ik gisteren al vermeldde (in mijn stukje Bush is allergrootste ramp voor de hele wereld!). Uiteraard is de slechte toestand van de dijken in Louisiana (die de overstromingen veroorzaakt heeft) niet te wijten aan George Double-Me: Ook eerdere presidenten, met name Ronald Reagan en George Bush senior, hebben uitzonderlijk weinig moeite gedaan om daadwerkelijk te zorgen voor de veiligheid van de Verenigdestaatse bevolking.

Geen opmerkingen: