donderdag 22 september 2005

Hoogervorst bekent: kabinet om van te kotsen!

Veel mensen zullen het met verbazing gezien hebben, maar voor degenen dit dit belangrijke moment gemist hebben, zal ik het even beschrijven:

Gisteren stond, tijdens de algemene beschouwingen naar aanleiding van de Miljoenennota, Woutertje Bos zijn reactie te geven op de ellendige plannetjes van Balk & Zalm, toen de TV-camera minuster Hoogervorst (hier o.a. ook wel de Diepvrieskoning genoemd) in beeld nam, die duidelijk met een gebaar liet zien wat hij vond van het wanbeleid van het regime waarvan hij nota-bene zelf deel uitmaakt: om te kotsen.

Ik moet toegeven dat ik met stomheid geslagen was. Ik had hem tot van alles in staat geacht, maar een dergelijk staaltje van eerlijkheid had ik werkelijk niet achter hem gezocht. Bovendien moet hij dus toch nog een soort geweten hebben om het op deze manier te tonen en hij moet het ook allemaal nog zorgvuldig hebben moeten bespreken met de camera-regie: zoiets van "Rond minuut xx geef ik een teken, als jullie dan de camera op mij richten zal ik na 1 seconde een statement afleggen".

Petje af voor dit dappere gebaar. En nou maar hopen dat het niet een voorbijgaande vlaag van verstandsverheldering was. Ik beloof plechtig dat ik hem mooit meer Droogworst zal noemen, wanneer hij zijn houding verbetert!

Geen opmerkingen: