woensdag 28 september 2005

Hypocrisie bij CDA-christenen

Naar aanleiding van een rechtszaak heeft de Belastingdienst bevestigd dat kosten voor een heksenopleiding als aftrekpost beschouwd mogen worden.

Tot mijn stomme verbazing zag ik vanmiddag op NOS Teletekst (via mijn screensaver) een kop langskomen waaruit bleek dat het CDA het hiermee niet eens is. Helaas is het bericht inmiddels niet meer te vinden, dus ik weet niet waarom deze onbetrouwbare club het daarmee niet eens is.

Ik bedoel: wanneer opleidingen voor dominee en priester als een beroepsopleiding gezien wordt, dan is het alleen maar terecht dat heksen op gelijke wijze behandeld worden. Voor mij hoeft het overigens geen van drieën (al zou ik heksen dan toch voorlopig nog het voordeel van de twijfel willen geven), maar dat is dan weer een heel ander verhaal...

Geen opmerkingen: