donderdag 20 april 2006

Denkt Philips zo klanten te winnen?

Philips heeft een truukje uitgevonden, waardoor het niet meer mogelijk zal zijn om op een harddisk opgenomen TV-programma's 'door te spoelen' bij reclameblokken. Dit meldt Trouw vandaag. Philips doet nog de suggestie om kijkers de keuze te bieden om gewoon naar de reclame te kijken of een bepaald bedrag te betalen en dan het programma zonder reclame te kunnen bekijken.  

Het wordt hard tijd dat wij, de consumenten, Philips duidelijk maken dat we niet zitten te wachten op nog meer van bovenaf opgelegde ellende. Sinds enige tijd weten we al dat we niet naar eigen goeddunken kunnen beschikken over via het internet gekochte muziek (klanten die bij provider Planet betaald hadden voor muziek, konden deze ineens niet meer afspelen, en met DRM -Digital Rights Management- kan ook ongetwijfeld veel meer dan nu langzaam bekend begint te worden).  

Philips zegt dat de software nog niet in apparaten zit, en het is zaak dat die er ook nooit in komt. Een manier om Philips duidelijk te maken dat we die ellende niet willen, is apparaten te kopen van andere producenten.

Geen opmerkingen: