donderdag 20 april 2006

Suggestie voor eigen volkslied voor Verdonk

Blikken dame Rita wil dat de VVD de grootste partij van Nederland wordt: "Dat [...] is voor mij ontzettend belangrijk". (Noordhollands Dagblad vandaag)

Bij het nutteloze deel van de Nederlandse samenleving (groot-aandeelhouders, commissarissen, directeuren) zal ze de handen wel op elkaar krijgen, want ze vindt dat het hoogste tarief van de inkomstenbelasting omlaag moet (van 52% naar 48%). Ze vind 52% "belachelijk, meer dan de helft!"

Misschien kan ze zich het nummer «Ik wil de grootste zijn» van Raymond van het Groenewoud aanmeten als persoonlijk volkslied. Wellicht dringt het niet tot haar aanhang (in ieder geval niet bij de fans die enge briefjes schrijven in de Metro) door dat Van het Groenewoud dit nummer vooral bedoelt als een aanklacht tegen mensen met een fascistische of fascistoïde mentaliteit.

Intussen hoopt madame natuurlijk dat wij ontroerd worden door haar opmerking dat haar wens voor haar "ontzettend belangrijk" is en dat we daardoor en masse op haar zullen stemmen. Nou, wat mij betreft kan ze de pot op. Zolang als ik beschik over een redelijk deel van mijn verstandelijke vermogens, zal ik nooit op de VVD stemmen, en al hélemaal niet op haar of mensen van haar allooi... en ik wil al mijn lezers dringend aanraden dat ook niet te doen. Zolang als dit soort mensen niet spontaan uitsterft, zit er niets anders op dan hen te negeren en dood te zwijgen.

Geen opmerkingen: