vrijdag 21 april 2006

Taïda Pasic mag wel blij zijn!

Minus-ter Verdonk heeft bepaald dat Taida Pasic, het dappere meisje dat zó bewust aan haar toekomst wil werken, dat ze allerlei problemen geriskeerd heeft om nog de laatste maanden van haar middelbare school en haar eindexamen in Nederland te kunnen afmaken, op 28 april Nederland moet verlaten, luttele weken voordat ze haar eindexamen zou kunnen doen. (Algemeen Dagblad van vandaag)

Ik heb vreselijk te doen met Taida, en zo mogelijk zou ik nog meer de pest krijgen aan Tita Verdomd (en wie weet wat ik haar allemaal zou toewensen, wanneer ik mijn gedachten de vrije loop zou laten), maar ze -de dappere Taida bedoel ik- mag wel blij zijn dat ze in ieder geval geen getuige hoeft te zijn van de schijnheilige feesten van nationale eigenheid, die normaliter op 30 april (dit jaar op 29 april, want ja, de zondag is -voor christenen althans- een heilige dag) gevierd worden, waarin de autochtone Nederlanders zich vol hart en ziel overgeven aan de nationale uitingen van cultuur, zoals daar zijn zaklopen, koekhappen, braderieën en ander geneuzel.

Taida weet nu meteen hoe christelijk en liberaal de Nederlandse samenleving is - althans een groot deel ervan, getuige de reacties die het
Algemeen Dagblad naar aanleiding van dit bericht plaatste...

Geen opmerkingen: