zondag 9 september 2007

Paul Haenen: weer een gevallen ster

Paul Haenen, bekend als de stem van Bert (uit Sesam Straat) en van Margreet Dolman & Co., is voor mij ook een gevallen ster geworden. Zojuist hoorde ik hem namelijk op een van de talloze commerciële Nederlandse radiozenders met de stem van Margreet Dolman reclame maken voor een soort auto. Jammer, en onbegrijpelijk.

Zo schaart ook hij zich in een steeds groeiend rijtje artiesten die zich prostitueren, zoals ook Loes Luca (die voor mij overigens toch al afgedaan had door een speciale feestavond te presenteren voor Willem A. & Máxima op de dag voor hun huwelijk - maar dat ligt op een meer persoonlijk vlak), die alweer een tijdje reclame maakt voor Blokker, het bedrijf van directeur Jaap Blokker, die in 2002 en 2003 in botsing kwam met anti-racisten vanwege zijn ongenuanceerde uitspraken over buitenlanders, en die onlangs nog (zie mijn artikel Nederland politiestaat als het aan Jaap Blokker ligt... van 15 juli dit jaar) te kennen gaf dat preventief fouilleren van voorbijgangers in winkelstraten goedgekeurd zou moeten worden.

Of zou het zo triest gesteld zijn met artiesten in dit christocratische neo-libero-socio-conservatieve Nederland dat zij hun geweten wel moeten verkopen om een beetje menswaardig te kunnen leven? Ook dat zou me niet verbazen!

Geen opmerkingen: